opc_loader

Nima-B2 Consumentenmarketing Zelfstudie

Artikelnr: maart 2017

Nadat u in het algemene deel NIMA B1 Marketingmanager de nodige praktijk aan de theorie heeft gekoppeld, gaat u bij het specialisatie deel B2 Consumentenmarketing aan de gang met het Operationele Marketingplan. Verdieping, verbreding en toepassing van de stof wisselen elkaar af.

Bij de specialisatie Consumentenmarketing leert u uw bedrijfsstrategie te beoordelen en uit te werken in een operationeel marketingplan gericht op de consument. Natuurlijk gaat het hier over uw eigen praktijksituatie! Nadat uw marketingplan door het NIMA met voldoende is beoordeeld gaat u dit presenteren en verdedigen.

Deze opleiding bevat de specialisatie NIMA-B2 Consumentenmarketing: Het operationele marketingplan

.

 

 

595,00
x
Verzendmethode
Post NL (n.v.t.):
0,00
Levertijd:
n.v.t.
Beschrijving

NIMA-B2 Consumentenmarketing

Bij de specialisatie Consumentenmarketing leert u uw bedrijfsstrategie te beoordelen en uit te werken in een operationeel marketingplan gericht op de consument. Natuurlijk gaat het hier over uw eigen praktijksituatie! Nadat uw marketingplan door het NIMA met voldoende is beoordeeld gaat u dit presenteren en verdedigen.

Nadat u in het algemene deel NIMA B1 Marketingmanager de nodige praktijk aan de theorie heeft gekoppeld, gaat u bij het specialisatie deel B2 Consumentenmarketing aan de gang met het Operationele Marketingplan. Verdieping, verbreding en toepassing van de stof wisselen elkaar af.

U wordt tijdens de lessen begeleid in het schrijven en presenteren van het Operationele Marketingplan Consumentenmarketing. Dit plan voldoet aan de eisen van NIMA.

De opleiding kunt u ook uitstekend volgen indien u de opleiding elders hebt gevolgd en wel geslaagd bent voor het B1 gedeelte maar het B2 gedeelte niet.

 

Onderwerpen die tijdens de les aan bod komen zijn bijvoorbeeld:

– De vertrekpunten, waaronder de strategie van uw onderneming

– De segmentatie van de markt waarbij u een onderbouwde keuze maakt

– De positionering van uw product of dienst

– De SMART geformuleerde marketing doelstellingen incl. bijbehorend tijdsbestek

– Een draaiboek waarin alle marketinginstrumenten worden uitgewerkt

– De financiële onderbouwing van uw plan

– De evaluatie van uw plan, incl. de evaluatiecriteria

– Indien passend benoemt u ook het klanten- en consumentengedrag

– Het presenteren van uw plan rekening houdend met de beoordelingscriteria van NIMA

 

Het NIMA-B2 Consumentenmarketing examen bestaat uit:

– Het schrijven van een Operationeel Marketingplan.

– Het mondeling presenteren en verdedigen van dit plan

 

Extra informatie

De voorbereiding en lesprogramma loopt gelijk op met de avondopleiding van NIMA-B2 Consumentenmarketing.

Alleen bestudeert u de lesstof thuis en oefent u de praktijkopgaven ook thuis.

De aanbevolen literatuur schaft u zelf aan.

 

Beoordelingen (0)
Nima-B2 Consumentenmarketing Zelfstudie heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.

Alternatieve artikelen:

Laatst bekeken items