opc_loader

Nima-B Business Marketing Zelfstudie

Artikelnr: maart 2017

Nadat u in het algemene deel NIMA B1 Marketingmanager de nodige praktijk aan de theorie heeft gekoppeld, gaat u bij het specialisatie deel B2 Business Marketing aan de gang met het Operationele Marketingplan. Verdieping, verbreding en toepassing van de stof wisselen elkaar af.

Bij de specialisatie Business Marketing leert u uw bedrijfsstrategie te beoordelen en uit te werken in een operationeel marketingplan gericht op de consument. Natuurlijk gaat het hier over uw eigen praktijksituatie! Nadat uw marketingplan door het NIMA met voldoende is beoordeeld gaat u dit presenteren en verdedigen.

Deze opleiding bevat de NIMA-B1 Marketingmanager en de specialisatie NIMA-B2 Business Marketing

 

 

895,00
x
Verzendmethode
Post NL (n.v.t.):
0,00
Levertijd:
n.v.t.
Beschrijving

NIMA-B1 Marketingmanager

Iedere volledige NIMA B opleiding bestaat uit 2 examens. NIMA-B1 is het algemene theorie onderdeel wat hoort bij de specialisaties Consumentenmarketing, Business Marketing en Digital Marketing. Het schriftelijk B1 examen bestaat uit een casus met open vragen en duurt 180 minuten.

De onderwerpen die in dit gedeelte van de opleiding worden besproken geven u een goede afspiegeling van de examenstof (conform de NIMA richtlijnen), maar geven u ook praktische informatie hoe deze theorie past bij uw praktijk/werk situatie. IVMO biedt u deze theorie op een praktische, direct toepasbare manier aan. U kunt er direct mee aan de slag.

 

De onderwerpen gaan over:

– De ondernemingsstrategie en het (on- en offline) marketingplanningsproces

– Analyse van de externe omgeving

– Inzicht in afnemersgedrag

– Analyse van de interne omgeving

– Portfolio analyse

– Financiële analyse

– Van SWOT naar Centraal probleem

– Segmentation, Targeting en Positionering

– Marketing en Sales

 

NIMA-B2 Business Marketing

Bij de specialisatie Business marketing leert u uw bedrijfsstrategie te beoordelen en uit te werken in een operationeel marketingplan gericht op Business-to-Business. Natuurlijk gaat het hier over uw eigen praktijksituatie! Nadat uw marketingplan met voldoende door het NIMA is beoordeeld gaat u dit presenteren en verdedigen.

Nadat u eerst al in het algemene deel NIMA B1 Marketingmanager de nodige praktijk aan de theorie heeft gekoppeld, gaat u bij het specialisatie deel B2 Business marketing aan de gang met het Operationele Marketingplan. Verdieping, verbreding en toepassing van de stof wisselen elkaar af.

U wordt tijdens de lessen begeleid in het schrijven en presenteren van het Operationele Marketingplan Business-to-Business. Dit plan voldoet aan de eisen van NIMA.

 

Onderwerpen die aan bod komen zijn bijvoorbeeld:

 

– De vertrekpunten, waaronder de strategie van uw onderneming

– De segmentatie van de markt waarbij u een onderbouwde keuze maakt

– De positionering van uw product of dienst

– De SMART geformuleerde marketing doelstellingen incl. bijbehorend tijdsbestek

– Een draaiboek waarin alle marketinginstrumenten worden uitgewerkt

– De financiële onderbouwing van uw plan

– De evaluatie van uw plan, incl. de evaluatiecriteria

– Organisatiegedrag en Customer Insights

– Het presenteren van uw plan rekening houdend met de beoordelingscriteria van NIMA

 

Het NIMA-B1 Marketingmanager examen bestaat uit.

– Een schriftelijk examen van 180 minuten waarin u open vragen beantwoordt n.a.v. een praktijkcase.

Het NIMA-B2 Business Marketing examen bestaat uit:

– Het schrijven van een Operationeel Marketingplan.

– Het mondeling presenteren en verdedigen van dit plan

.

 

 

Extra informatie

De voorbereiding en lesprogramma loopt gelijk op met de avondopleiding van NIMA-B Business Marketing.

Alleen bestudeert u de lesstof thuis en oefent u de praktijkopgaven ook thuis.

De aanbevolen literatuur schaft u zelf aan.

 

Beoordelingen (0)
Nima-B Business Marketing Zelfstudie heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.

Alternatieve artikelen:

Laatst bekeken items