opc_loader

Nima-B2 Business Marketing

Artikelnr: maart 2017

Nadat u in het algemene deel NIMA B1 Marketingmanager de nodige praktijk aan de theorie heeft gekoppeld, gaat u bij het specialisatie deel B2 Business Marketing aan de gang met het Operationele Marketingplan. Verdieping, verbreding en toepassing van de stof wisselen elkaar af.

Bij de specialisatie Business Marketing leert u uw bedrijfsstrategie te beoordelen en uit te werken in een operationeel marketingplan gericht op de consument. Natuurlijk gaat het hier over uw eigen praktijksituatie! Nadat uw marketingplan door het NIMA met voldoende is beoordeeld gaat u dit presenteren en verdedigen.

Deze opleiding bevat de specialisatie NIMA-B2 Business Marketing

 

 

1.494,00
Incl. Examen
Dag / Avond
Regio
Betalen
x
Verzendmethode
Post NL (n.v.t.):
0,00
Levertijd:
n.v.t.
Beschrijving

NIMA-B2 Business Marketing

Bij de specialisatie Business marketing leert u uw bedrijfsstrategie te beoordelen en uit te werken in een operationeel marketingplan gericht op Business-to-Business. Natuurlijk gaat het hier over uw eigen praktijksituatie! Nadat uw marketingplan met voldoende door het NIMA is beoordeeld gaat u dit presenteren en verdedigen.

Nadat u eerst al in het algemene deel NIMA B1 Marketingmanager de nodige praktijk aan de theorie heeft gekoppeld, gaat u bij het specialisatie deel B2 Business marketing aan de gang met het Operationele Marketingplan. Verdieping, verbreding en toepassing van de stof wisselen elkaar af.

U wordt tijdens de lessen begeleid in het schrijven en presenteren van het Operationele Marketingplan Business-to-Business. Dit plan voldoet aan de eisen van NIMA.

De opleiding kunt u ook uitstekend volgen indien u de opleiding elders hebt gevolgd en wel geslaagd bent voor het B1 gedeelte maar het B2 gedeelte niet

 

Onderwerpen die aan bod komen zijn bijvoorbeeld:

– De vertrekpunten, waaronder de strategie van uw onderneming

– De segmentatie van de markt waarbij u een onderbouwde keuze maakt

– De positionering van uw product of dienst

– De SMART geformuleerde marketing doelstellingen incl. bijbehorend tijdsbestek

– Een draaiboek waarin alle marketinginstrumenten worden uitgewerkt

– De financiële onderbouwing van uw plan

– De evaluatie van uw plan, incl. de evaluatiecriteria

– Organisatiegedrag en Customer Insights

– Het presenteren van uw plan rekening houdend met de beoordelingscriteria van NIMA

 

Het NIMA-B2 Business Marketing examen bestaat uit:

– Het schrijven van een Operationeel Marketingplan.

– Het mondeling presenteren en verdedigen van dit plan

.

 

 

Extra informatie

Tijdens de les is er altijd koffie/thee/fris beschikbaar.

Kiest u bij de opties voor de dagopleiding dan ontvangt u hierbij ook de lunch. Hiervoor geldt wel een meerprijs.

 

De aanbevolen literatuur schaft u zelf aan.

 

Het is prettig als u bij de opmerkingen ook uw eventuele 2e of 3e keus op geeft van locatie en/of dag-/avond opleiding

Beoordelingen (0)
Nima-B2 Business Marketing heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.

Alternatieve artikelen:

Laatst bekeken items