opc_loader

Nima-B2 Business Marketing of Consumentenmarketing

Artikelnr: oktober 2017

Nadat u in het algemene deel NIMA B1 Marketingmanager de nodige praktijk aan de theorie heeft gekoppeld, gaat u bij het specialisatie deel B2  aan de gang met het Operationele Marketingplan. Verdieping, verbreding en toepassing van de stof wisselen elkaar af.

Bij de specialisatie Business Marketing leert u uw bedrijfsstrategie te beoordelen en uit te werken in een operationeel marketingplan gericht op bedrijven. Natuurlijk gaat het hier over uw eigen praktijksituatie! Nadat uw marketingplan door het NIMA met voldoende is beoordeeld gaat u dit presenteren en verdedigen.

Bij de specialisatie Consumentenmarketing leert u uw bedrijfsstrategie te beoordelen en uit te werken in een operationeel marketingplan gericht op consumenten. Natuurlijk gaat het ook hier over uw eigen praktijksituatie! Nadat uw marketingplan door het Nima met voldoende is beordeeld gaat u dit presenteren en verdedigen.

645,00
Regio
Betalen
x
Verzendmethode
Post NL (n.v.t.):
0,00
Levertijd:
n.v.t.
Beschrijving

NIMA-B2 Business Marketing of Consumentenmarketing

Bij de specialisatie Business marketing leert u uw bedrijfsstrategie te beoordelen en uit te werken in een operationeel marketingplan gericht op Business-to-Business. Bij de specialisatie Consumentenmarketing richt u uw marketingplan op de consument. Natuurlijk gaat het hier over uw eigen praktijksituatie! Nadat uw marketingplan met voldoende door het NIMA is beoordeeld gaat u dit presenteren en verdedigen.

Nadat u eerst al in het algemene deel NIMA B1 Marketingmanager de nodige praktijk aan de theorie heeft gekoppeld, gaat u bij het specialisatie deel B2 Business marketing of Consumentenmarketing aan de gang met het Operationele Marketingplan. Verdieping, verbreding en toepassing van de stof wisselen elkaar af.

U wordt tijdens de lessen begeleid in het schrijven en presenteren van het Operationele Marketingplan Business-to-Business of Consumentenmarketing Dit plan voldoet aan de eisen van NIMA.

De opleiding kunt u ook uitstekend volgen indien u de opleiding elders hebt gevolgd en wel geslaagd bent voor het B1 gedeelte maar het B2 gedeelte niet.

Deze speciale les variant Blended Learning laat u op efficiënte wijze het Nima-B2 gedeelte van de Nima-B opleiding afronden

Onderwerpen die aan bod komen zijn bijvoorbeeld:

– De vertrekpunten, waaronder de strategie van uw onderneming

– De segmentatie van de markt waarbij u een onderbouwde keuze maakt

– De positionering van uw product of dienst

– De SMART geformuleerde marketing doelstellingen incl. bijbehorend tijdsbestek

– Een draaiboek waarin alle marketinginstrumenten worden uitgewerkt

– De financiële onderbouwing van uw plan

– De evaluatie van uw plan, incl. de evaluatiecriteria

– Organisatiegedrag en Customer Insights

– Het presenteren van uw plan rekening houdend met de beoordelingscriteria van NIMA

Nima-B2 B2B / B2C lesplanning is:

  • 2 Dagen klassikale lessen van 10.00 - 16.00 uur
  • 6 Avonden interactieve online lessen van ca 1 uur

Het NIMA-B2 Business Marketing of Consumentenmarketing examen bestaat uit:

– Het schrijven van een Operationeel Marketingplan.

– Het mondeling presenteren en verdedigen van dit plan

.

Extra informatie

Tijdens de klasikale les is er altijd koffie/thee/fris beschikbaar en natuurlijk een prima lunch.

De aanbevolen literatuur schaft u zelf aan.

Beoordelingen (0)
Nima-B2 Business Marketing of Consumentenmarketing heeft nog geen reviews. Deel uw product ervaring en plaats een review.

Alternatieve artikelen: